Strategisch denken
In de dynamische marketingomgeving is het van belang om als junior- of seniormarketeer vaardigheden voortdurend te blijven ontwikkelen. Een stevige basis in strategisch denken, zoals het maken van marktanalyses, concurrentieanalyses, het bepalen van de juiste marketingstrategie en de daarbij behorende doelgroepen en positionering, stelt je in staat om effectief in te spelen op de behoeften van klanten en een stevige bijdrage te leveren aan de doelstellingen van de organisatie.
Vaardigheden verder ontwikkelen
Naast het strategisch denken en handelen als seniormarketeer is het ontwikkelen van vaardigheden ook cruciaal voor het succes als junior marketeer. Dit houdt in dat je leert (digitale) marketingtools te beheren, campagnes uit te voeren en data te analyseren om de effectiviteit van je inspanningen te meten. Het beheersen van verschillende marketingkanalen, zoals sociale media en e-mailmarketing is daarbij onmisbaar. Flexibiliteit en creatief probleemoplossend vermogen zijn belangrijke eigenschappen die je in staat stellen om effectief te reageren op marketinguitdagingen. Daarnaast zijn communicatieve vaardigheden en samenwerking met verschillende teams essentieel, gezien het feit dat marketing in de regel een gezamenlijke activiteit is.
Erkende marketing diploma’s
Door als student erkende diploma’s te behalen als NIMA Basiskennis Marketing, NIMA-A, NIMA-B of NIMA-C, maar ook een HBO-opleiding of Master, krijg je niet alleen een solide fundament, maar versterk je ook geloofwaardigheid en worden deuren naar nieuwe carrièrekansen op het gebied van strategische en operationele marketingplanning geopend.
Of je nu 𝗦𝗠𝗣-𝘁𝗶𝘁𝗲𝗹𝗵𝗼𝘂𝗱𝗲𝗿 bent en je PE-punten moet bijhouden, óf simpelweg werkt op strategisch niveau: de vierdelige reeks 𝗠𝗮𝗿𝗸𝗲𝘁𝗶𝗻𝗴𝗹𝗮𝗻𝗱𝘀𝗰𝗵𝗮𝗽 is gemaakt voor marketeers die hun vak stevig willen verdiepen en hun plannen concreet willen maken. Start deze 4 daagse training die start op 19 september.
Meld je aan via: https://lnkd.in/ehFC_cDF of https://marketinglandschap.plugandpay.com/checkout/traject-behaal-je-smp-punten
De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C: HET fundament voor iedere marketeer Wil je je marketingstudie of marketingactiviteiten goed aanpakken? Wil je je marketingstudie of marketingactiviteiten goed aanpakken? Met De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C (boek + online leeromgeving + website) krijg je uitleg over de marketingtheorie, actuele marketingmodellen en direct toepasbare formats waarmee je zelfstandig en gestructureerd …
De titel SMP is meer dan een erkenning van vakmanschap. Het is een bevestiging van je ervaring, expertise en voortdurende ontwikkeling in het marketingvak. Om SMP te blijven, is het belangrijk om up-to-date te blijven en Periodieke Educatie (PE) punten te behalen.Word of blijf Senior Marketing Professional (SMP) met de Complete Marketing Cursus. Een efficiënte manier om …